Menu
[--mobilemenu--]
บราวเซอร์ของท่านไม่สนับสนุนหรือปิดการใช้งาน javascript ซึ่งจะไม่สามารถใช้งานไซต์บางส่วนเช่นการเข้าลิ้งค์ หรือโพสข้อความได้ตามปกติ, กรุณาเปิดการใช้งาน javascript เพื่อที่จะใช้งานเว็บ gconhubม หากมีปัญหาในการใช้งาน หรือต้องการสอบถามเพิ่มเติม กรุณาติดต่อ [email protected] หรือ [email protected]
SaGa Frontier Remastered | Announcement Trailer

<<
<
1
2
>
>>
Reply
Vote
# Sun 29 Nov 2020 : 3:07PM

benz_butz
member

Since 8/2/2007
(2515 post)
วางจำหน่ายบน PlayStation 4, Nintendo Switch, Steam, iOS, and Android

Launching in Summer 2021!



# Sun 29 Nov 2020 : 3:35PM

Marasai
member

Since 29/3/2005
(25766 post)
โครโน่ทริคเกอร์นี่มันเคยhdรีมาสเตอร์บ้างยังหว่า
[Edited 1 times Marasai - Last Edit 2020-11-29 15:37:03]
View all 1 comments >

# Sun 29 Nov 2020 : 8:52PM

banktoom
staff
เมานมตาลุงหัวหงอก
Since 2012-06-11 13:05:47
(27072 post)
ภาพสวย แต่จริงๆอยากให้รีเมคมากกว่า

# Sun 29 Nov 2020 : 9:03PM

Bombozzz
member

Since 2013-03-12 11:48:17
(38 post)
อยากให้ remake เหมือนกันครับ ชอบมากๆภาคนี้ แต่แค่ remaster ก็ดีใจแล้ว คิดถึงมากๆ

View all 4 comments >

# Sun 29 Nov 2020 : 9:24PM

-nakamura-
member
ไม่ได้เล่น emu ครับ เล่น apk
Since 2013-10-27 16:26:15
(5430 post)
apk apk apk

# Sun 29 Nov 2020 : 11:44PM

YoSaWa
member

Since 2013-10-13 00:21:27
(1264 post)
อยากให้รีเมคมากเลย เป็น Frontier ภาคเดียวที่ผมชอบเลย และชอบมากด้วย

# Mon 30 Nov 2020 : 2:38AM

Bamee
member

Since 15/2/2009
(8460 post)
มีเนื้อเรื่องลุงตำรว​จ​ มาให้เล่นแต่เดาเอาว่าแมร่งมีขายDlc แน่ๆ

ตัวละครแบบลุงเก็น lord zeo เอ้มมี่​ ไอ้หัวหน้าเอมีเรียจำชื่อไม่ได้​ บทพิเศษเรด​ หน้ามีกัปตันยานคริกนัสมาเป็น​ Sidestory​ alkeiser บทมันมีอีกหลายตัวที่ต้องขยายอ่ะตัวละครภาคนี้​ แก้งอาเซรุส​ เจ้าหญิงกุหลาบขาว​อีก​

# Mon 30 Nov 2020 : 6:34AM

melodian
member

Since 2016-05-05 08:36:51
(636 post)
น่าจะรีภาค 2 มาขายด้วย

# Mon 30 Nov 2020 : 12:38PM

Username
member

Since 1/5/2006
(6151 post)
ฟิวส์ นี่เหมือนจะมีอยู่เเล้วในต้นฉบับเเต่มันตัดออก สามารถใช้ action replay ปลดล้อคได้ด้วย จริงๆมันต้อ
ยืนเเบบนี้เเต่ตัดออกตรงมุมขวาเลยโหว่เเปลกๆตอนเกมออก อีกตัวที่ตัดออกรู้สึก คือ เก็น ครับ




ไอ้ที่บอกเพิ่มๆ นี่ส่วนมากคือไอ้ที่เคยมีอยู่เเล้ว เเต่ตัดออกทั้งนั้นเลย


Development
SaGa Frontier was developed by the then-Square Production Team 2 (referred to as 2nd Division in the game) with Akitoshi Kawazu as director and producer, Koichi Ishii as planning chief, Kenji Ito as composer, and Tomomi Kobayashi as illustrator. Square Production Team 2 included Kyoji Koizumi, Miwa Shoda, Kazuko Shibuya, and Minoru Akao among others.[9] The musical score for SaGa Frontier was composed and arranged by Kenji Ito, who provided music for many previous entries in the SaGa franchise.[10] Production began in December 1995.[11] Originally, the title of this game was "Romancing SaGa 4" during early development.[12] Due to a change in hardware from Super Famicom to PlayStation, Kawazu changed the title.[11] The team did not use 3D graphics as they were unaware of the hardware capacities at the time.[13]

Pre-release screenshot of the game's title screen showing Fuse (bottom left) as a main scenario
Pre-release screenshot of the game's title screen showing Fuse (bottom left) as a main scenario
In the earliest stages of development, two more heroes' quests were also being planned, in addition to the existing seven lead characters.[4][5] One of them was Fuse, the IRPO agent who may be enlisted as a playable character in the actual release. In his quest, Fuse was supposed to be able to take part in other characters' scenarios, and the ultimate goal of his quest might be determined by what the player did in the course of gameplay. The "ninth" protagonist was to be the daughter of a channellers family who is engaging in a controversy as to who of them shall inherit the property of their former patriarch. This scenario seems to be dropped during the early development because of being too comedic.[14][15]

Due to time constraints, some plot points of Asellus story were removed. During those events, Asellus was supposed to visit Dr. Nusakan's clinic, Bio Research Lab, Lambda Base, and Furdo's Workshop so that she would find her true identity so that she would decide to live as a human being or as a mystic. These quests were also intended to affect her scenario's ending.[16] Kawazu later noted both time constraints and disc space issues as the main reasons for cut content, although the notorious ending of Blue's scenario in the middle of his final boss was always planned.[17]

# Mon 30 Nov 2020 : 1:58PM

Bombozzz
member

Since 2013-03-12 11:48:17
(38 post)
Username wrote:
ฟิวส์ นี่เหมือนจะมีอยู่เเล้วในต้นฉบับเเต่มันตัดออก สามารถใช้ action replay ปลดล้อคได้ด้วย จริงๆมันต้อ
ยืนเเบบนี้เเต่ตัดออกตรงมุมขวาเลยโหว่เเปลกๆตอนเกมออก อีกตัวที่ตัดออกรู้สึก คือ เก็น ครับ




ไอ้ที่บอกเพิ่มๆ นี่ส่วนมากคือไอ้ที่เคยมีอยู่เเล้ว เเต่ตัดออกทั้งนั้นเลย


Development
SaGa Frontier was developed by the then-Square Production Team 2 (referred to as 2nd Division in the game) with Akitoshi Kawazu as director and producer, Koichi Ishii as planning chief, Kenji Ito as composer, and Tomomi Kobayashi as illustrator. Square Production Team 2 included Kyoji Koizumi, Miwa Shoda, Kazuko Shibuya, and Minoru Akao among others.[9] The musical score for SaGa Frontier was composed and arranged by Kenji Ito, who provided music for many previous entries in the SaGa franchise.[10] Production began in December 1995.[11] Originally, the title of this game was "Romancing SaGa 4" during early development.[12] Due to a change in hardware from Super Famicom to PlayStation, Kawazu changed the title.[11] The team did not use 3D graphics as they were unaware of the hardware capacities at the time.[13]

Pre-release screenshot of the game's title screen showing Fuse (bottom left) as a main scenario
Pre-release screenshot of the game's title screen showing Fuse (bottom left) as a main scenario
In the earliest stages of development, two more heroes' quests were also being planned, in addition to the existing seven lead characters.[4][5] One of them was Fuse, the IRPO agent who may be enlisted as a playable character in the actual release. In his quest, Fuse was supposed to be able to take part in other characters' scenarios, and the ultimate goal of his quest might be determined by what the player did in the course of gameplay. The "ninth" protagonist was to be the daughter of a channellers family who is engaging in a controversy as to who of them shall inherit the property of their former patriarch. This scenario seems to be dropped during the early development because of being too comedic.[14][15]

Due to time constraints, some plot points of Asellus story were removed. During those events, Asellus was supposed to visit Dr. Nusakan's clinic, Bio Research Lab, Lambda Base, and Furdo's Workshop so that she would find her true identity so that she would decide to live as a human being or as a mystic. These quests were also intended to affect her scenario's ending.[16] Kawazu later noted both time constraints and disc space issues as the main reasons for cut content, although the notorious ending of Blue's scenario in the middle of his final boss was always planned.[17]

ขอบคุณมากๆครับ พอเห็นภาพนี้ทำให้ผมนึกออกว่าเคยเห็นภาพนี้จาก webboard ที่นึง ตอนนั้นพยายามหาวิธีหาวิธีปลด Fuse ออกมายังไงก็ไม่ออกมาที่แท้เค้าตัดออกไปนี่เอง
แต่ก็ดีแล้วครับถ้ามาตอนนั้นคงต้องซื้อ memory card เพิ่มตัวเดียวนี่ใช้ก็ 2 block แล้วยังเซฟ bonus อีกเต็มพอดี

# Mon 30 Nov 2020 : 2:06PM

titi
member

Since 7/1/2006
(3472 post)
Blue จะมีเสริมฉากจบมาให้มั้ยนะ?
View all 2 comments >

# Mon 30 Nov 2020 : 2:16PM

ZeKung
member

Since 3/3/2006
(10740 post)
เกมนี่จำได้แล้ว ตอนซื้อมาแล้วยังเล่นไม่เป็น 555 ได้โอกาสแก้มือละ

ถ้าจำไม่ผิด เป็นเกมที่ต้องเล่นไล่ตัวละครไปหรือเปล่า?
View all 1 comments >

# Mon 30 Nov 2020 : 2:50PM

pitak
member

Since 2013-03-11 19:44:36
(4070 post)
บลูนี่เอาดาบมาใช้มันจะฆ่าพี่มันได้ง่ายก็จริง แต่สปีดมันจะเยอะจนคอมโบเวทย์กะชาวบ้านไม่ได้เลยนะ ต้องเอาเวทย์นี่แหละไปให้สุดทางเอา

# Mon 30 Nov 2020 : 3:26PM

ilove2cu
member

Since 2012-03-11 01:14:22
(124 post)
โคตรชอบเลยเกมนี้ เริ่มเล่นจากภาค 2 ก่อน แล้วชอบมาก เลยย้อนไปเล่นภาค 1

# Mon 30 Nov 2020 : 3:31PM

Picomicron
member

Since 3/4/2005
(1592 post)
ภาคนี้ไม่ค่อยชอบระบบหมาหมู่ มันดูเอาท่ามาเรียง ๆ กันเฉย ๆ

<<
<
1
2
>
>>
Reply
Vote




1 online users
Logged In :